Documents dels Sistema de Gestió Integrats que afecten a proveïdors, subcontractistes i col·laboradors d’eurocatalana:
eurocatalana disposa d’un sistema d’avaluació contínua dels proveïdors de l’empresa. Els nous proveïdors s’avaluaran a partir de l’anàlisi de la puntuació del Formulari d’Avaluació de Proveïdors (enviat per correu electrònic), el compromís de compliment del Codi de Conducta i la correcta gestió de les 5 primeres compres. Durant aquest període els proveïdors es trobaran en procés d’homologació.
Els criteris per l’homologació es basen en:
- Disposar d’un Certificat de Gestió de Qualitat.
- Disposar d’un Certificat de Gestió Ambiental.
- Disposar d’una Pla de Mobilitat o aplicar criteris sostenibles en la mobilitat.
- Disposar d’un Certificat de Gestió de Seguretat i Salut al treball.
- Disposar i aplicar un Codi Ètic o de Conducta.
- Emprar treballadors en situació de risc d’exclusió social.
- Practicar polítiques d’igualtat de gènere.
Els incompliments o desviacions, són registrades com a incidència o No Conformitat, seran tingudes en compte a l’avaluació anual de proveïdors, independent de les accions derivades a cada una d’elles. Periòdicament s’analitzaran les No Conformitats de cada proveïdor, procedint a la deshomologació dels que presentin més d’una per cada 20 compres i els que no actualitzin la documentació requerida. La detecció d’una No Conformitat vinculada amb la seguretat i salut laboral pot implicar l’expulsió immediata de l’obra i la deshomologació.
Els proveïdors que no hagin tingut compres en el període d’un any tornaran a inicial el procés d’homologació.
A eurocatalana plantegem la relació de les activitats que desenvolupem amb els diferents grups d’interès (clients, administracions públiques, proveïdors, treballadors, col·laboradors, entorn social i ambiental…) i la societat en general, sobre la base d’un comportament transparent i ètic, d’acord amb el nostre Codi de Conducta.
Posem a disposició dels grups d’interès relacionats amb l’empresa (clients, administracions publiques, proveïdors, treballadors, col·laboradors, entorn social…) un Canal Ètic a través del qual poden comunicar incompliments del Codi de Conducta, del marc normatiu que ens aplica i de les normatives de compliance penal. Totes les denúncies es tractaran amb total confidencialitat i seran analitzades pel nostre Comitè d’Ètica i Compliance garantint un maneig adequat i just de cada situació.
Des d’eurocatalana ens sumem i enfoquem la nostra Responsabilitat Social Corporativa als Objectius de Desenvolupament Sostenible, una iniciativa promoguda per l’ONU que busca la col·laboració entre governs, sector privat i societat civil per aconseguir objectius globals.
Per a l’any 2023 a eurocatalana hem establert com a objectiu en matèria de Responsabilitat Social Corporativa la reducció dels riscos operatius i penals perque la nostra activitat es desenvolupi d’acord amb l’ètica, la normativa vigent, les recomanacions de les millors pràctiques i les polítiques i procediments interns. (ODS16)
El respecte per l’entorn i el medi ambient és un dels valors principals d’eurocatalana. El sistema de gestió ambiental que hem implantat analitza els possibles impactes ambientals de la nostra activitat i planifica la seva minimització.
Podeu consultar aquí les diferents accions que estem portant a terme per la millora del medi ambient en la nostra activitat.
Des de l’1 d’octubre de 2019, tots els adjudicataris de nous contractes d’execució d’obra d’eurocatalana, hauran de gestionar tota la seva documentació i la de les seves subcontractes, mitjançant el portal Nalanda Global – Obralia. Això simplificarà tant el seu procés d’aportació de documentació com el nostre de verificació, en ser necessari lliurar la documentació una sola vegada i ser vàlida per a totes les obres.
Per a això, si la seva empresa no té contractats els serveis de Nalanda Global – Obralia, ha de CONTACTAR AMB OBRALIA amb el Sr. Cristian Laguna, a través del telèfon 607352877 o del correu electrònic claguna@nalandaglobal.com i donar-se d’ALTA AL SERVEI GESTIONA, perquè puguin carregar la seva documentació (d’empresa, treballadors i maquinària) en aquest portal.
Per la seva banda, un cop la seva documentació estigui carregada i verificada al portal Obralia, podrà obtenir el certificat gestion@, que resumeix en un sol paper a la correcta situació administrativa de la seva empresa.
Aquest serà necessari per a la signatura del contracte, l’entrada en obra del seu personal i el cobrament de factures.
A continuació li enumerem alguns dels avantatges que li aporta el servei Gestiona de Nalanda Global – Obralia:
- Presentant una única vegada la teva documentació a Obralia, tots els seus clients podran descarregar-la estalviant a ambdues parts temps, fotocòpies, emails i problemes.
- Podrà utilitzar gestion@ amb tots els seus clients ja que pot enviar-li un enllaç a tota la seva documentació.
- Certificat Gestion@, com a solució a la pèrdua de documentació en obres. Menor risc de pèrdua de documentació i major agilitat per a l’aprovació de factures i per l’entrada dels teus treballadors a les obres.
- Documentació en línia i actualitzada en tot moment. Una sola aportació centralitzada de documentació, en comptes d’una aportació per cada obra.